Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmour-Thomas, Eleanor
TitelThe Application of Teacher Cognition in the Classroom: A New Teaching Competency.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 22 (1989) 3, S.29-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Decision Making Skills; Educational Research; Elementary Secondary Education; Measures (Individuals); Metacognition; Planning; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Teaching Skills
AbstractThis article reviews the role of teacher cognition in teaching and critically examines methods of its assessment. Research investigations of three aspects of teachers' thought processes that may have implications for educational practice are examined. The inclusion of cognitive competencies in a teacher's repertoire of skills is discussed. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: